Retur og ombytning
For at returnere eller ombytte en vare, bedes du registrere det online via dette link:
Ved at registrere din retur eller ombytning online, bliver vores kundeservice og lagerpersonale informeret om, at din pakke er på vej retur. Dette betragtes også som din klare erklæring om, at du ønsker at udøve din returret. Du skal stadig anvende det medsendte returlabel og aflevere pakken på posthuset som sædvanligt.
Sådan opretter du en returnering eller ombytning:
- Klik på linket: I SAY returportal og indtast dit ordrenummer og e-mail.
- Vælg de varer, du vil returnere eller ombytte, og vælg en årsag.
- Hvis du ønsker at ombytte en vare, kan du gøre dette til en anden størrelse. Hvis du ikke ønsker at ombytte, kan du blot klikke "Ellers tak".
- Du har nu registreret din retur eller ombytning. Du modtager en e-mail med yderligere information.
- Vedlæg følgesedlen i din pakke og aflever den på det nærmeste posthus, enten Bring eller GLS, afhængigt af transportøren angivet på din returlabel. Glem ikke at bede om en kvittering for returneringen. Det er din sikkerhed for, at vi kan spore pakken.
Ved ombytning:
Når vi har modtaget din registrering i returportalen, afsender vi den ønskede størrelse til dig. Du behøver ikke foretage dig andet end at registrere ombytningen.
Bemærk, at vi modregner et mindre beløb på 49 kr. ved almindelig retur, hvis du bruger den medsendte returlabel. Ønsker du at ombytte til en anden størrelse, kan du dog gratis bruge det vedlagte returlabel. Ombytning gælder kun til en anden størrelse, ikke til en anden farve eller model.
Refundering
Når vi modtager din returpakke, kontrollerer vi varerne, og du vil derefter få tilbagebetalt beløbet, modregnet eventuelt returforsendelsesgebyr. Beløbet overføres altid til det samme betalingskort, som blev brugt ved købet.
Vi håndterer returforsendelser hver mandag og onsdag. Vær opmærksom på, at der normalt kan gå op til 14 dage fra du sender en pakke retur, til vi og vores lager har håndteret returforsendelsen.
Vær også opmærksom på, at det kan være svært at sige præcist, hvor lang tid der vil gå, før du har modtaget din tilbagebetaling. Dette afhænger af din bank og kan variere fra bank til bank. Der kan gå op til 30 bankdage, før din bank frigiver beløbet. Skulle der mod forventning gå længere tid, bedes du venligst kontakte os på care@isay.dk.
Du er velkommen til at vælge en anden forsendelsesmetode end vores returlabel, men dette vil være på egen regning og risiko, da vi ikke kan forsikre pakken.
Når du handler online på www.isay.dk, har du 14 dages returret, hvor du kan informere os om, at du fortryder dit køb og derefter returnere varen/varerne til os. Din returret begynder fra den dato, du modtog din ordre.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, som leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af det sidste produkt.
Det er kundens ansvar at sikre, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Behold derfor din postkvittering og trackingnummer. Venligst returner varen ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at afvise en vare, hvis emballagen er ødelagt eller på anden vis ikke kan sælges videre. Alle originale emballager, prismærker, hangtags mv. skal returneres sammen med produktet uden at være blevet manipuleret med.
VIGTIGT
Hvis produktet er beskadiget eller på anden vis ikke kan videresælges, kan du miste dit købsbeløb helt eller delvist, hvis:
- Du har taget varerne i brug.
- De er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for dem.
- Du har håndteret varerne forkert, så vi ikke længere kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
- Du ikke har fulgt begrænsningerne for fortrydelsesretten som følge af forsegling, produkttype m.m.
Fortrydelsesret ved brugte varer
Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt, kan den stadig returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må du kun tage varen i øjesyn, altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå deres art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Er varen brugt, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren, der skal betale for eventuel værdiforringelse. Den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for varen ved videresalg.
Køb hos forhandler
Det er ikke muligt at returnere eller reklamere over en I SAY vare købt hos en forhandler. Vi tror på, at vores forhandlere kender vores høje serviceniveau og vores tøj. Er din vare købt i en fysisk butik, er det dem, som er ansvarlige for at hjælpe med en løsning, og vi kan derfor ikke tilbyde noget i sådan en sag.